Cennik administratora
- Dzwonienie do mnie z pytaniem - 10zł.
- Dzwonienie do mnie z głupim pytaniem - 20zł.
- Wezwanie mnie do innego budynku - 5zł/krok.
- Wezwanie mnie do innego miasta - 50zł/km + benzyna.
- Jeśli przerywasz mi czytanie Newsów - 25zł/artykuł.
- Dzwonienie do mnie z głupim pytaniem, którego nie umiesz sformułować - 30zł.
- Twierdzenie że jestem niekompetentny, ponieważ nie umiem zinterpretować twojego nieumiejętnie sformułowanego problemu - 1000zł + koszty uszkodzeń.
- Pytanie przez telefon bez uprzedniego skorzystania z Helpu - 10zł.
- Pytanie, na które odpowiedź jest w Manualu - 10zł.
- Pytanie kiedy właśnie w coś gram - 20zł.
- Dzwonienie do mnie z problemem, który już raz poprawiłem - 100zł.
- Twierdzenie, że to nie Ty rozkonfigurowałeś Software lecz błąd jest po mojej stronie - 200zł.
- Jeśli przerywasz mi kiedy właśnie próbuje zliczyć robaki biegające po moim ekranie - 35zł I robak.
- Jeśli przerywasz mi kiedy próbuję poprawić komuś innemu problem - 45zł/h.
- Jeśli chcesz żebym wszystko rzucił i pognał naprawiać - 50zł/h.
- Jeśli oczekujesz, że wyjaśnię Ci jak coś naprawiłem - 60zł/h.
- Za spytanie się dlaczego nie działa coś nad czym aktualnie pracuję - 70zł/h.
- Za spytanie się o naprawę czegoś co już naprawiłem wczoraj - 25zł/h.
- Za spytanie się o coś, o czym już wczoraj powiedziałem ci że naprawiłem, ale nie naprawiłem - 85zł.
- Za twierdzenie ze moje poprawki nie działają, kiedy działają – 95zł.
- Jeśli zawracasz mi głowę, kiedy w pokoju jest ktoś inny kto również może Ci pomoc - 150zł.
- Wyjście do naprawy NATYCHMIAST po twoim telefonie - 1500zł.
- Dzwonienie do mnie z problemem który mają "wszyscy w naszym zakładzie", i który "zatrzymuje całą pracę". Jeśli pójdę go rozwiązać, a Ciebie nie będzie, i nikt nie będzie wiedział o co chodzi - 1000zł.
- Wyjaśnienie jakiegoś problemu w pół godziny przez telefon, kiedy chodzi o Twój prywatny domowy komputer - 500zł.
- Jeśli sam wyjaśnisz co stało się twojemu komputerowi i podasz jak go naprawić - 150zł.
- Za manie do mnie pretensji, jeśli coś sam naprawiłeś, pomimo moich ostrzeżeń żebyś niczego nie ruszał - 300zł.
- Za nie informowanie swoich współpracowników o tym - 850zł.
- Twierdzenie, ze miałeś na myśli napęd dyskietek, a powiedziałeś dysk twardy - 50zł.
- Po wymianie dysku twardego - 250zł.
- Naprawienie Twojej "uszkodzonej" myszki poprzez uświadomienie Ci faktu istnienia podkładki pod mysz - 25zł.
- Naprawienie Twojej "uszkodzonej" myszki optycznej, poprzez obrócenie podkładki pod mysz o 90 stopni - 35zł.
- Naprawienie Twojej "uszkodzonej" myszki poprzez wyczyszczenie rolek - 50zł.
- Naprawienie Twojej "uszkodzonej" drukarki przez wymianę tonera/tuszu - 35zł.
- Naprawienie CZEGOKOLWIEK "USZKODZONEGO" poprzez naciśnięcie włącznika zasilania - 250zł.
- Naprawienie "zniszczonego" systemu poprzez włożenie odwrotnie jakiegokolwiek dysku zewnętrznego - 200zł.
- Naprawa "zawieszonego" systemu poprzez włożenie odwrotnie wtyczki do Ethernetu - 375zł.
- Naprawienie "uszkodzonego" serwera nazw (NAME SERVER) poprzez włożenie odwrotnie złączki SCSI przez kogoś, kto przez przypadek znalazł się w piątek po południu na miejscu, kiedy prawdziwy administrator właśnie wyjechał na 2 tygodniowe wakacje - 400zł + koszty zniszczeń.
- Odwiedzenie twojego starego uniwersytetu i naprawa uszkodzonego monitora poprzez włączenie go do komputera - 50zł.
- Wyjaśnienie, że nie możesz się zalogować na jakiś serwer, bo nie masz tam konta - 10zł.
- Wyjaśnienie, że nie masz konta na maszynie, ponieważ użyłeś go do włamania na ten serwer - 500zł.
- Zapomnienie Twojego hasła po zapamiętaniu go już manualnie - 25zł.
- Zmiana swojego hasła na serwerze, bez uprzedniego poinformowania mnie o tym fakcie i oczekiwanie, że sprawdzę twoją pocztę - 50zł.
- Zmiana podziału pamięci/partycjonowania dysków bez uprzedniego zawiadomienia mnie 50zł.
- Instalowanie programów bez informowania mnie lub wcześniejszego zezwolenia - 100zł/program.
- Techniczna pomoc i wsparcie dla powyższych programów - 150zł I godz. (niezależnie czy znam ten program czy nie) :))
- Wylanie Coli na klawiaturę - 25zł + koszt klawiatury.
- Wylanie Coli na monitor - 50zł + koszt monitora.
- Wylanie Coli na procesor - 200zł + koszt procesora + płyty głównej + cogodzinne raty wysokości 150zł za ponowne instalowanie systemu.
- Pozostawienie plików na desktopie 5zł/plik, 10zł/dzień.
- Czyszczenie myszki spirytusem i ściereczką - 50zł + koszt ściereczki + koszt spirytusu + koszty terapii ...
- Przyniesienie i zainstalowanie swojej własnej oryginalnej kopii Norton Utilities dla naprawy nowego komputera - 200zł.
- Przejechanie na koniec długiej listy stylów graficznych - 25zł.
- Położenie nóg na stole koło komputera po 10 kilometrowym biegu z Sosnowca do Katowic - 50zł.
- Spędzenie 30 minut na określaniu na czym polega problem i następnych 5 na wyjaśnianiu co trzeba zrobić, by usłyszeć w odpowiedzi "To dokładnie to samo co pisało w małym okienku zanim Pan przyszedł" - 40zł.
- Słuchanie twoich problemów z ustawieniem sieci, porada byś sprawdził czy masz włożona wtyczkę, usłyszenie odpowiedzi TAK, próba 5 innych rzeczy, próba identyfikacji twojego typu złącza, usłyszenie odgłosów przesuwania mebli i usłyszenie pisku "Ooo! Nigdy bym się nie spodziewał!" - 35zł.
- Udzielanie wsparcia Softwar’owego w zakresie zazwyczaj używanym w pirackim oprogramowaniu - 25zł.
- Wsparcie w zakresie „Jak zdobyć jeszcze jedną kopię ... (zwykle piracka) ... moja właśnie gdzieś znikła ..." - 45zł.
- Zmuszenie do słuchania w firmie wypowiedzi w stylu "My nie jesteśmy najlepszymi ludźmi do rozmów na ten temat, dlaczego nie zadzwoni Pan na numer gdzie Pan to zakupił ?" - 55zł/rozmowę.
- Wyjaśnienie zakresu działania prawa autorskiego w chwile po otrzymaniu wskazówki w powyższej odpowiedzi - 95zł (zawiera instrukcje w sposobie uzyskania darmowego odpowiednika na publicznie dostępnym serwerze).
- Nie zauważenie czegokolwiek co pisze przed tobą na ścianie czcionką 18 pkt. - 15zł.
- Jeśli napiszę "Komunikat specjalny !!!" - 45zł.
- Jeśli to jest czcionka 144 pkt. i przylepione na monitorze obróconym do drzwi - 75zł.
- Zgłoszenie wolnej transmisji plików *.mpeg z serwera w dolnej Slobawi -25zł.
- Zgłoszenie tego więcej niż raz - 50zł.
- Zgłoszenie tego więcej niż raz i imputowanie braku reakcji, kompetencji, obsługi, wsparcia, ... - 200zł.
- Dzwonienie do mnie więcej niż raz, by powiedzieć ze drukarka jest OffLine, a naprawa polega na naciśnięciu "OnLine'''' - 200zł.
- Dzwonienie do mnie kiedy właśnie śpię (a czynie to często) - 50zł/dzwonek.
- Dzwonienie i brak ze swojej strony identyfikacji przez pierwsze 5 sekund - 25zł.
- Dzwonienie do mnie kiedy właśnie zapomniałem kto zgłosił ten problem i zacząłem mieć nadzieję, że już więcej nie zadzwoni - 500zł.
Specjalne dodatki:
- Zmuszenie mnie do spotkania z niedomytym użytkownikiem - 75zł/h.
- Spotkanie z użytkownikiem, który nie używa języka właśnie używanego przeze mnie na sieci - 50 zł/h.
- Spotkanie z użytkownikiem przekonanym o swojej większej wiedzy niż moja, a mimo to dzwoniącym każdego dnia o pomoc - 100zł/h.
- Spotkanie z komputerowym hobbistą - 125zł/h.
- Pytania o inne ceny - 50zł.
Data: 1999-09-09 | Żródło: Nieznane | Ocena: 3 | Głosów: 3 | Oceń: